جداکننده

مدیرعامل انجمن ملی مسئولیت اجتماعی: برندها از ظرفیت های استارتاپ ها و کنشگران محیط زیستی استفاده کنند

مدیرعامل انجمن ملی مسئولیت اجتماعی در سخنانی با اشاره به موضوع خلق ارزش مشترک گفت: به برندها توصیه می کنیم از ظرفیت ها و فرصت های ایجاد شده توسط استارتاپ ها، کنشگران محیط زیستی و تشکل های اجتماعی استفاده کنند.

به گزارش روابط عمومی استارتاپ جامُش؛ سید رضا جمشیدی روز دوشنبه در نشست معرفی پروژه ملی «نخستین جزیره سبز ایران»؛ جزیره هرمز که به میزبانی استارتاپ زیست محیطی جامُش در سالن جلسات شهرداری بندرعباس برگزار شد، افزود: در حوزه CSR (مسئولیت اجتماعی بنگاه ها) یک شرکت باید به حوزه مسئولیت اجتماعی و ارتباط با ذی نفعان، نگاه راهبردی داشته باشد که متاسفانه در بسیاری از بنگاه ها موضوع مسئولیت اجتماعی با بنگاه خیریه اشتباه گرفته می شود؛ در صورتیکه در بحث مسئولیت اجتماعی شرکت ها موضوع کاملا متفاوت است و ما براساس شناسایی ذی نفعان و روابطی که با آن ها برقرار می کنیم می توانیم مسئولیت اجتماعی را شکل دهیم.

جمشیدی با اشاره به استاندارد ایزو 26000 به عنوان بالاترین سند مسئولیت اجتماعی کشور اظهار کرد: براساس این استاندارد باید آثار و پیامدهای تولید، فعالیت و خدماتمان را شناسایی و نسبت به کاهش موارد زیان آور اقدام مثبتی انجام دهیم.

وی اضافه کرد: در نشست امروز استارتاپ جامُش موضوع پسماند شیشه های نوشیدنی و اشکال آلایندگی آن مورد بحث بود که یک تولید کننده باید به این فکر بکند که بعد از مصرف این محصول، چه اتفاقی برای بسته بندی آن می افتد و اینجاست که باید آثار و پیامدهای را درک کنیم و نسبت به رفع و کاهش آن اقدامی انجام دهیم.

مدیرعامل انجمن ملی مسئولیت اجتماعی عنوان کرد: در نسل جدید فعالیت های مسئولانه بنگاه ها موضوع CSV (خلق ارزش مشترک) مطرح است که معمولا با ایده پردازی، نوآوری، شکوفایی و تفکر خلاقانه شکل می گیرد و توصیه مان برای برندها این است که از ظرفیت ها و فرصت های ایجاد شده توسط کنشگران محیط زیستی، استارتاپ ها و تشکل های اجتماعی استفاده کنند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *