جلسه هم اندیشی شهرداری هرمز و استارتاپ جامُش برگزار شد

جلسه هم اندیشی شهرداری هرمز و استارتاپ جامُش با هدف بررسی مسئله مدیریت پسماند این جزیره و ارائه راهکارهای مناسب برای بهبود شرایط موجود، روز شنبه در سالن جلسات شهرداری هرمز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی استارتاپ جامُش؛ محمد هرمزی، شهردار هرمز گفت: قرار گرفتن جزیره هرمز به عنوان قلب گردشگری هرمزگان، حضور عظیم گردشگران در جزیره و عدم وجود زیر ساخت های مدیریت پسماند، این جزیره را دچار بحران زیست محیطی کرده است؛ در حال حاضر این مسئله بصورت جدی و با تمام توان در حال پیگیری است و از تمام فعالان حوزه محیط زیست، گردشگری و نهادهای مربوطه برای رفع این مسئله و بهبود وضعیت پسماند جزیره هرمز درخواست همراهی و همکاری بیشتر داریم.

امیرارسلان عامری، مدیر عامل استارتاپ جامُش نیز در این جلسه عنوان کرد: با توجه به قرار گرفتن معضل پسماند جزیره هرمز در لیست مهم ترین معضلات زیست محیطی کشور، این استارتاپ در نظر دارد برای رفع این مسئله مهم، طرح «به سوی پسماند صفر» را مرحله به مرحله با هم افزایی حامیان محیط زیست و همه افراد، مجموعه ها و برندهایی که از فضای جزیره هرمز درآمدزایی داشته و نسبت به طبیعت ارزشمند جزیره احساس مسئولیت دارند، اجرا نماید.

گفتنی است؛ استارتاپ جامُش به عنوان کارگزار مسئولیت اجتماعی زیست محیطی مستقر در پارک علم و فناوری هرمزگان از سال 1401 فعالیت خود را در زمینه مشاوره، طراحی و نظارت پروژه های محیط زیستی آغاز کرده است. هم اکنون فعالیت های استارتاپ جامُش شامل: مدیریت پسماند در مناطق گردشگری، طراحی و اجرای پویش های محیط زیستی، فرهنگ سازی در حوزه حفظ محیط زیست و مدیریت منابع بازیافتی می باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *