انعقاد تفاهم نامه میان اداره منابع طبیعی هرمزگان و شرکت جامُش در نشست طرح چتر سبز زندگی

نشست طرح چتر سبز زندگی با هدف مدیریت منابع کاغذی و پویش ملی کاشت یک میلیارد درخت در پارک علم و فناوری هرمزگان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت جامُش، امیرارسلان عامری مدیرعامل شرکت در این نشست از راه اندازی سامانه محیط زیستی جامُش با هدف بازیافت کاغذ برای نخستین بار در هرمزگان خبر داد و افزود: در نظر داریم بازیافت زباله های برگشت پذیر فقط از طریق این سامانه انجام شود.

عامری بیان داشت: در طرح چتر سبز زندگی با شعار اهدای کاغذ احیای درخت، شرکت جامُش بنا دارد به مناسبت هایی از قبیل قدم نو رسیده از طرف بیمارستان، اهدای خون از طرف سازمان انتقال خون، فارغ التحصیل از طرف دانشگاه و جشن شکوفه ها به عنوان هدیه نهال بکارد; در این طرح شهروندان یا ارگان ها می توانند با تحویل هر مقدار کاغذ باطله سفارش کاشت نهال یا درخواست نگهداری از درخت را ثبت نمایند.

مدیرعامل جامُش گفت: قصد داریم برنامه ای طراحی کنیم که همه زباله ها در چرخه پسماند بطور مجدد قابل استفاده شود و بویژه برای مناطق گردشگری تا گردشگران زباله های خود را به ایستگاه های پسماند تحویل دهند.

وی عنوان داشت: نهادها و مجموعه هایی که در راستای حفظ محیط زیست و طبیعت اقداماتی شامل تفکیک پسماند تر و خشک از مبدا، مشارکت در پویش های کاشت نهال و پاکسازی طبیعت و همچنین نگهداری از گل و گیاه در محیط کار را انجام دهند مشمول دریافت پلاک سبز از مجموعه جامُش هستند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان نیز در این نشست افزود: هرمزگان دارای شرایط شکننده جغرافیایی است و هر ساله میزبان سیل و خشکسالی بوده، در حال حاضر 72 گنبد نمکی داریم که آب های موجود را شور کرده و مشکلاتی در این حوزه ایجاد می کند.

موسوی بیان کرد: جنگل های ایرانی تورانی و خلیج عمانی در هرمزگان در راستای توسعه فضای سبز و احیاء و نگهداری جنگل ها می باشد، مساحت جنگل های حرا درحال حاضر 19 هزار هکتار است و درطول ساحل کشیده شده است.

وی گفت: پویش کاشت یک میلیارد درخت در استان آغاز شده و همه پای کار هستند به کمک مردم و دولت این پویش را به پیش می بریم، همچنین شعار هر ایرانی سه نهال در حال اجرایی شدن است که به مسئله احیاء و غنی سازی جنگل های موجود کمک می کند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان تصریح کرد: درغرب شهر بندرعباس صنایع بزرگی مستقر هستند، در مجموع کارهای انجام شده در راستای تعهد 25 درصد فضای سبز صنایع می تواند قدم بزرگی در راستای پویش کاشت یک میلیارد درخت باشد اگر همه دستگاه ها تعهدات خود را انجام دهند دهیاری ها، شهرداری ها و نیروهای نظامی و مجموع دستگاه ها پای کار باشند این طرح هر چه سریع تر اجرایی می شود.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *