CSR و تاثیر آن بر برندسازی

مسئولیت اجتماعی (CSR) شرکت ها، مجموعه وظایف و تعهداتی است که شرکت بایستی در جهت حفظ، مراقبت و کمک به جامعه‌ای که در آن فعالیت می‌کند، انجام دهد.

توجه به اصول مسئولیت اجتماعی در پروسه برندینگ سازمان ها یک فلسفه حائز اهمیت است که به ساخت پایه های اصلی یک کسب و کار کمک می کند. امروزه مشتریان یا مصرف کنندگان انتظار دارند سازمان ها برای کمک به تغییر جهان و ساختن جهانی بهتر تلاش کنند.

از دلایل اهمیت CSR برای شرکت ها می توان به افزایش وفاداری مشتریان، افزایش طول عمر و پایداری شرکت ها، کاهش هزینه ها، افزایش شادی و رضایت کارکنان، کمک به جهانی سالم تر و شاداب تر اشاره کرد.

می توان گفت عامل بقای هر سازمان، مسئولیت اجتماعی آن سازمان است و به سه بخش مسئولیت اجتماعی زیست‌محیطی، انسانی و اخلاقی تقسیم می شود که مهم‌ترین آن‌ها مسئولیت اجتماعی زیست‌محیطی است.

در حوزه مسئولیت اجتماعی زیست محیطی، شرکت ها در تلاش برای جبران اثرات منفی وارد شده به محیط زیست هستند. به عنوان مثال سازمان ها به خصوص صنایع آلاینده با کاشت درخت یا سرمایه گذاری و مشارکت در پویش ها یا پروژه های مرتبط با بهبود محیط زیست، در جهت کاهش آلودگی ها و حفظ محیط زیست اقدام می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *