آغاز ثبت نام پلاک سبز با مشارکت اداره کل حفاظت محیط زیست هرمزگان

نخستین نشست هم اندیشی استارتاپ جامُش و اداره کل محیط زیست هرمزگان با حضور سازمان های مردم نهاد در بندرعباس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی استارتاپ جامُش، مدیرعامل این شرکت با اشاره به مسیر استارتاپ جامُش همچون انقلاب محیط زیستی، گفت: این مجموعه به عنوان کارگزار مسئولیت اجتماعی زیست محیطی، فعالیت هایی از قبیل طراحی و اجرای پویش های محیط زیستی، فرهنگ سازی در حوزه محیط زیست، مدیریت پسماند در مناطق گردشگری و مدیریت منابع بازیافتی را انجام می دهد.

امیر ارسلان عامری افزود: قصد داریم مجموعه هایی که در راستای حفظ محیط زیست اقداماتی نظیر تفکیک پسماند تر و خشک در مبدا، مشارکت در پویش کاشت نهال، مشارکت در پاکسازی طبیعت و نگهداری از گل و گیاه در محیط کار انجام می دهند، در طرح پلاک سبز جامُش، کدگذاری شوند و در این نشست از سازمان های مردم نهاد دعوت می کنیم با مراجعه به سایت جامُش جهت دریافت پلاک سبز ثبت نام و در اجرای بهتر این طرح همکاری نمایند.

وی ادامه داد: از مزایای دریافت پلاک سبز می توان به حضور در برنامه ماهیانه صندلی سبز جامُش، اهدای تقدیرنامه به عنوان مجموعه حامی محیط زیست و حضور در پویش های حفظ محیط زیست به عنوان اسپانسر محیط زیستی اشاره کرد.

عامری اظهار داشت: در طرح کاغذ تکانی جامُش شهروندان و نهادها به ازاء کاغذ باطله های تحویلی به ایستگاه جامُش، ارز محیط زیستی الماس سبز را به عنوان اعتبار خرید یا کد تخفیف از مجموعه های حامی محیط زیست دریافت می کنند، به همین منظور در صدد راه اندازی ایستگاه جامُش در سطح شهر بندرعباس جهت افزایش مشارکت شهروندان در پویش های محیط زیستی و تحویل کاغذ باطله هستیم.

مدیرعامل استارتاپ جامُش بیان داشت: طرح سفارش رایگان کتاب درسی نیز در حال اجراست که دانش آموزان دوستدار محیط زیست می توانند با تحویل کاغذهای باطله و کتاب قدیمی، کتاب های درسی، کمک درسی یا لوازم تحریر سال جدید را رایگان یا با تخفیف خرید نمایند.

امیرارسلان عامری با اشاره به راه اندازی طرح جابوک با شعار «سلامت محیط زیست و رشد کتابخوانی» عنوان کرد: در این طرح افراد می توانند در اماکن عمومی کتاب هایی که نیاز ندارند را در قفسه بگذارند و کتاب های مورد نیاز خود را بردارند.

اجرای برنامه های مدون محیط زیستی در سال جاری

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان نیز در این نشست افزود: در سال جاری خط مشی ها و برنامه های مدونی را در مناسبت های محیط زیستی و خارج از آن که خوشایند ارتقاء سطح کیفی در حوزه محیط زیست باشد، راهبری می کنیم.

حبیب مسیحی تازیانی بیان کرد: در موضوع کاشت یک میلیارد درخت، فرهنگ هر ایرانی، غرس سه نهال و نگهداری از آن قطعا ما را به نتیجه نهایی می رساند.

مشارکت مجموعه جامُش در طرح خانه محیط زیست

مطهره عابدینی، رئیس اداره آموزش و مشارکت های مردمی حفاظت محیط زیست هرمزگان نیز گفت: طرح خانه های محیط زیست از سال گذشته آغاز شده و تاکنون 100 خانه در سطح استان شناسایی شده است؛ خانه محیط زیست محلی است برای مردمی سازی فعالیت های محیط زیستی و دعوت از عموم مردم و مسئولین برای شناخت محیط زیست و مشارکت در اجرای برنامه های محیط زیستی که در آن مجموعه ای از کارگزاران دولتی و غیر دولتی زیر یک سقف مشترک گرد هم می آیند و برای حفاظت و بهسازی محیط زیست با محوریت ارتقای فرهنگ حفاظت محیط زیست استان، شهر و روستای خود برنامه و تدابیر مناسب و اثربخش را اتخاذ و با نظارت محیط زیست منطقه اجرا می کنند.

وی ادامه داد: مدارس، دانشگاه ها، کانون پرورش فکری و امور کتابخانه ها از جمله مکان هایی است که به عنوان خانه محیط زیست تاکنون افتتاح شده و تصمیم داریم با مشارکت مجموعه جامُش برنامه هایی شامل، طرح کاغذتکانی، چتر سبز زندگی و جابوک را در خانه های محیط زیست اجرا کنیم.

 

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *